woensdag 6 augustus 2014

Tine Embrechts zet de borsten van weervrouw Sabine Hagedoren in de verf in Tegen De Sterren Op


Tine Embrechts zet de borsten van weervrouw Sabine Hagedoren in de verf in Tegen De Sterren Op

Elke week is er in ‘Tegen De Sterren Op’ een gast-imitator. “Imiteren was nieuw voor mij”, zegt zangeres, actrice en comédienne Tine Embrechts. “In de zomer zat ik in ‘Villa Vanthilt’ in de uitzending waarin Nathalie Meskens centrale gaste was. Sindsdien zijn we vriendinnen en gaan we samen koffies drinken. En toen vroegen de bazen van DED’s It: ‘Zou het niet leuk zijn als je eens meedeed in ‘Tegen de Sterren Op’?’ Ik was er wat bezorgd over: ga ik dat kunnen? Een vaste formule voor imiteren bestaat er niet. Iedereen doet het op zijn manier.”

“Ik heb er al lang van gedroomd om eens weervrouw te mogen spelen. Die blue key met die landkaarten, het leek me interessant om dat eens uit te proberen. Bovendien is Sabine Hagedoren de weervrouw waar ik de meeste sympathie voor heb. Toen ik het voorstelde, wist ik niet dat Chris Van Espen al bezig was met Frank Deboosere. Ik heb allerlei weerberichten van Sabine zitten te bekijken maar kon haar niet op uitgesproken tics betrappen buiten haar opvallende grote cupmaat."

"We hebben natuurlijk haar prachtige boezem wat in de verf gezet en ik heb mijn best gedaan om haar stem vast te krijgen. Met kleurlenzen, grote ronde borsten en een pruik kom ik qua uiterlijk in ieder geval al in haar buurt. Ik heb Sabine Hagedoren na een feestje op de VRT verteld dat ik haar nadoe. Ik weet niet of ze er echt blij mee is. Het was in ieder geval niet de bedoeling haar erdoor te sleuren.”


Het derde seizoen van Tegen de sterren op verwelkomt vanavond actrice Tine Embrechts als kersvers lid van de vaste equipe imitatoren. ‘Noem me gerust het groentje', zegt Embrechts, ‘want ik ben nog op zoek naar mijn systeempje om mensen na te doen. Ik heb niet het talent pakweg een Guga Baúl om een perfecte imitatie af te leveren, dus neig ik veeleer richting karikatuur waarbij je bepaalde aspecten van mensen sterk in de verf zet.'

Met Danni Lowinski, de dellerige advocate die Nathalie Meskens in het gelijknamige VTM-programma speelt, zit Tine Embrechts alvast gebeiteld, zo zou je denken. ‘Ja en neen. Lowinski is een taaie brok. Ze is al een personage dat behoorlijk sterk is aangezet door Nathalie en daar moet ik nog een schepje bovenop doen zonder dat het er helemaal over is. Gelukkig was Nathalie aanwezig op mijn draaidag en fluisterde ze me wat goede raad in qua stemtimbre en houding.'

Embrechts mag dan nieuw zijn in de vaste ploeg, ze begint toch niet van nul. ‘Als gastperformer imiteerde ik al prinses Máxima, Lore Boonen en Sabine Hagedoren. Toen al merkte ik dat imiteren iets helemaal anders is dan acteren. Ik word nog altijd geplaagd door een soort schuldgevoel: wat zullen mijn ‘slachtoffers' wel niet denken? Toen ik Sabine Hagedoren nadeed, heb ik me vooraf geëxcuseerd, maar zij kon er gelukkig om lachen: jaja, ik kan me al voorstellen wat er opnieuw zal worden uitvergroot . Van Lore Boonen hoorde ik helemaal niets en ik vrees dat dat op het randje was. Het is nooit de bedoeling te kwetsen, het moet net zo plezant blijven om naar te kijken als ik het prettig vind om te spelen.'

In de aflevering van vanavond is Koen Wauters de centrale gast. Hij speelt zichzelf in een aflevering van Belgium's got talent . Nathalie Meskens speelt jurylid Karen Damen van K3: de tranen zullen ongetwijfeld nog meer lopen dan anders.

Met het vierde seizoen van 'Tegen de Sterren Op' werd het nieuwe jaar feestelijk ingezet én gesmaakt. De eerste aflevering werd door meer dan 1,5 miljoen mensen bekeken.

Saartje Vandendriessche (Tine Embrechts) kondigt een streepje kleinkunst aan: Op de Mekker Nacht bijt Yevgueni (Guga Baúl) de spits af met zijn lied.

Annemie Struyf (Nathalie Meskens) en Sam Gooris (Chris Van Espen) halen een telefoongrap uit in 'VTM Telefoneert'. Of dat proberen ze toch.

Wanneer Frank De Boosere (Chris Van Espen) oog in oog komt te staan met 'Het Journaal'-babe Hanne Decoutere (Ella Leyers) slaat zijn fantasie op hol. Is hij zijn Sabine Hagedoren(Tine Embrechts) nu al vergeten?

Verder: In 'Regi's World' is Regi (Jonas Van Geel) voor één keer niet in zijn studio te vinden.  Hij trekt naar zijn bubbelbad en neemt mee: de autosleutels, de afwas, een keyboard en Eline De Munck (de echte).

In 'Groenland' laat Bartel Van Riet (Guga Baúl) laat zich nog eens van zijn beste kant zien wanneer hij een vogelverschrikker opzet in de tuin. Saartje Vandendriessche (Tine Embrechts) trekt voor 'Vlaanderen Vakantieland' met de fiets naar de Belgische kust, terwijl Cath Luyten (eveneens Tine) geniet van de Italiaanse pracht in Rome.

Net zoals Ella Leyers als Simonneke in 'Thuis', hield een groot deel van Vlaanderen het niet droog tijdens de tweede aflevering van 'Tegen de Sterren Op'.

Op woensdag 15 januari staan alweer 11 nieuwe typetjes klaar voor een vergelijkende studie in de Vlaamse huiskamers. Filmpjes kijken, foto’s bestuderen, stemopnames beluisteren,... Op allerlei manieren proberen de acteurs en actrices uit 'Tegen de Sterren Op' zich voor te bereiden op de nakende persiflages. Maar Clara Cleymans... zij kon zich pas echt goed verdiepen in één van de bekende koppen die ze dit seizoen imiteert. Slachtoffer van dienst op woensdag 15 januari? Niemand minder dan haar eigen broer Jelle Cleymans.

Pascale Naessens (Ella Leyers) maakt opnieuw een gezond en licht feestgerechtje klaar in 'Mijn Pure Keuken', terwijl Saartje Vandendriessche (Tine Embrechts) De Mekker Nacht zich bloot geeft en aankondigt met zangeres Maaike Ouboter (Clara Cleymans). Zij rijmt er op los in haar nieuwste hit. In het voetbalstadion geeft Vincent Kompany (Guga Baùl) een interview over zijn doorzettingsvermogen tijdens een Rode Duivels match, ondanks enkele luttele verwondingen hier en daar.

En deze week kan de kijker opnieuw genieten van enkele terugkerende imitaties:
Bartel Van Riet (Guga Baùl) ging de voorbije 2 afleveringen uit de kleren en geheel naakt, mét succes. Daarom besloot de productie van 'Tegen de Sterren Op' hem tot de nieuwe Coca Cola Light man te kronen, tot groot jolijt van enkele jonge deernes in het park. Weerman Frank Deboosere (Chris Van Espen) heeft de laatste tijd nog maar weinig oog voor zijn vroegere natte droom sexy Sabine Hagedoren (Tine Embrechts). Het is al hot Hanne Decoutere (Ella Leyers) wat de klok slaat, en dus onderneemt een jaloerse rondborstige Sabine actie.  En Virginie Claes (Ella Leyers) en Dokter Guy (Ivan Pecnik) onderzoeken in het totaal onafhankelijke onderzoekscentrum in Duitsland nog steeds de voordelen van elektronisch poetsen met een elektronische tandenborstel.

Tine Embrechts wordt Sabine Hagedoren en prinses Máxima

 Elke week is er in ‘Tegen De Sterren Op’ een gast-imitator. Vandaag is dat Tine Embrechts, zangeres, actrice en comédienne. “Imiteren was nieuw
voor mij,” zegt Tine. “In de zomer zat ik in ‘Villa Vanthilt’ in de uitzending waarin Nathalie Meskens centrale gaste was. Sindsdien zijn
we vriendinnen en gaan we samen koffies drinken. En toen vroegen de bazen van DED’s It: ‘Zou het niet leuk zijn als je eens meedeed
in ‘Tegen de Sterren Op’?’ Ik was er wat bezorgd over: ga ik dat kunnen? Een vaste formule voor imiteren bestaat er niet. Iedereen
doet het op zijn manier.” PRINSES MÁXIMA “Enkele maanden geleden trad ik op in Nederland en na de voorstelling kwam er iemand naar me toe
die zei: ‘Wat lijk jij ontzettend op prinses Máxima!’ Dat was mij nooit opgevallen en zo is het idee ontstaan om Máxima te
spelen. We hebben haar naast prinses Mathilde gezet en dat levert een leuk contrast op: het seuteke naast de Argentijnse furie. We hebben het
opgenomen voor een live publiek, in één take. Ik hoop dat het een goeie was.” SABINE HAGEDOREN “Ik heb er al lang van gedroomd om
eens weervrouw te mogen spelen. Die blue key met die landkaarten, het leek me interessant om dat eens uit te proberen. Bovendien is Sabine
Hagedoren de weervrouw waar ik de meeste sympathie voor heb. Toen ik het voorstelde, wist ik niet dat Chris Van Espen al bezig was met
Frank Deboosere. Ik heb allerlei weerberichten van Sabine zitten te bekijken maar kon haar niet op uitgesproken tics betrappen. We
hebben natuurlijk haar prachtige boezem wat in de verf gezet en ik heb mijn best gedaan om haar stem vast te krijgen. Met kleurlenzen en
een pruik kom ik qua uiterlijk in ieder geval al in haar buurt. Ik heb Sabine na een feestje op de VRT verteld dat ik haar nadoe. Ik weet
niet of ze er echt blij mee is. Het was in ieder geval niet de bedoeling haar erdoor te sleuren.”
LORE “Van Lore, het lief van Tom Boonen, had ik niet zoveel studiemateriaal. Ik heb haar neergezet als de rots
in de branding naast haar coureur, die stommiteiten begaat.
Tine Embrechts imiteert weervrouw Sabine Hagedoren: “Voor haar heb ik de meeste sympathie.

Saartje Vandendriessche (Tine Embrechts) verklapt zeker niets over het einde van de film 'Titanic' en Bartel Van Riet (Guga Baúl) kleedt zich op, ehm, uit,  om wintergroenten te planten. Willem Vermandere (Ivan Pecnik) plant zo graag patatten in zijn hof en dus moet daar een song van gemaakt worden op de tunes van LMFAO’s Party Rock Anthem. Sabine Hagedoren (Tine Embrechts) kan haar jaloezie voor Hanne Decoutere (Ella Leyers) niet langer verbergen en dat zal Frank Deboosere (Chris Van Espen) geweten hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten